неділю, 12 липня 2015 р.

Ювіляри року - БРОНІСЛАВ ТУТЕЛЬМАН

    
Свій 65-й день народження зустрічає Броніслав Тутельман 12 липня.
 Яких лише епітетів не зустрічалося, коли мова заходила про нього.
Читати про Броніслава не менш цікаво, ніж розглядати його твори.У кожного художника своє, особливе бачення світу. І він ділиться ним з нами. Художник створює на полотні портрети - людей, міста, світу,часу. А свій власний портрет створює не пензлем, а життям. І знайомимося ми з ним не на вернісажах, а з  особистих бесід, роздумів на його  сторінках в соцмережах , публікаціях відомих журналістів, численних інтерв'ю.  Багатогранність творчості художника - це один штрих до автопортера - професійний; теми, які викладає як пости на fasebook- не менш виразний штрих до того ж автопортрета- громадянський, вміння контактувати з оточуючим світом і людьми, врешті, вміння дружити- ще один неабиякий штрих.
 Офіційних вітань і публікацій, гадаю, буде достатньо в ці дні. Тому  мені більш імпонує запропонувати до уваги кілька цитат від самого ювіляра:
- «Я занимаюсь искусством, и мне интересно попробовать себя в различных формах.»
  - "Я никогда не писал город с натуры. Город был скорее фоном для передачи экзистенционального состояния человека в искусственных реалиях бытия. Затем я стал использовать «цитаты» города (типичные для Черновиц), и визуальное изображение города как бы перестало существовать."
- " Фотография для меня полезна даже в плане психологического равновесия. В живописи я  замыкаюсь сам в себе, мне не нужна натура, я ее реалистично не рисую. А фотография заставляет контактировать с миром, быть к нему внимательным. Снимаю свою внутреннюю тему, а она есть везде, где есть я. Города меняются, улицы и дома могут быть такие или иные, но глаза я всюду беру свои. -  ( з інтерв'ю  Л. Шутяк  "Рисую, сколько себя помню »

А ще Броніслав володіє талантом літературного письма. Ні, він не письменник. Але ті замітки, які доступні в соцмережах говорять про Рівень. Так, його стиль в публікації  вражає.Думки, якими ділиться у інтерв’ю- довершені: "... для художника - эмиграцию иногда можно сравнить с операцией на сердце. Это и очень опасно, и очень больно. ..в мире очень мало людей, которые могут позволить себе быть художниками. Жить свободно, заниматься искусством - это большая роскошь. Кто знает, позволила бы мне жизнь это делать в другой стране? Здесь такую роскошь я могу себе позволить».(Бронислав Тутельман. "Его волновало все "berkovich-zametki.com/Nomer34/Tutelman1.htm.)
  То ж в день народження бажаємо Броніславу Нафтуловичу міцного здоров'я 
  і надалі знаходити свої відтінки в багатій палітрі кольорів!

Немає коментарів:

Дописати коментар