Саме в день вшанування пам’яті жертв Бабиного Яру, коли, як оголений нерв сприймалася людська трагедія і спонукала до думки-пошуку краю людської ницості, прозвучала новела Тетяни Боріної «Ланцюгом одним сковані».
І хоча хронологічно тема її оповіді не пов’язана з названими подіями, проте тема насилля над людьми надзвичайно вразила всіх присутніх. Описані події реально відбувалися на Буковині в катівнях сигуранци.
Цікаво, але навіть в різних за змістом текстах, прослідковувалась та єдність, яку ми колись назвали Куполом. Життю міста і чернівчан в різні часові періоди присвятили свої оповідання Галина Мрихіна,
Віктор Мельник та Софія Березіна.
Ми вже не раз відзначали тонкий гумор у текстах Софії Ісааківни. А за сюжетами і їх героями ми знову повертаємося до Чернівців 70-х, чуємо їх розмови, "підглядаємо" за побутом, часом ностальгуємо за чернівецькою аурою. А особливо він, гумор, бере у полон авторським виконанням. "Ефект метелика", який ми слухали цього разу був неймовірним. А сюжет, знову ж таки - взято з життя нашого міста. Так і протягнувся хронологічний місток від 40-х через 60-ті до 70-х років. Ми помандрували за текстами авторів у часи минулої епохи, але такі пам'ятні і зрозумілі чернівчанам.
Ніжною лірикою в прозі щоразу ділиться Олена Дика, що пише під псевдонімом Хелена Щира.За рядками оповідань Олени вже не раз ми проживали життя, залюбленого у музику персонажа. І її тексти , відповідно, пронизані музикою. Навіть зацитую один з відгуків читачів : " Так описать словами "Богемскую рапсодию", что с первых строк понимаешь, о чём идёт речь и, главное, чувствуешь её - так может описать только очень талантливый писатель...я не только настроение прочувствовала - я музыку угадала по словесному описанию! "
А за перипетіями оповідання " El gueno" ("Сон і мрія") Володимира Ткача, трохи відсторонене темою від Чернівців, все ж, дійовими особами виступають і сам автор, і члени його родини.
Цікаво харизматично читає свої твори Сергій Гакман.
Його неперевершена харизма додає неповторності і його текстам, а манера виконання незмінно викликає бажання слухати нові пригоди автора. Бо всі тексти - це літературно-опрацьовані реальні події, героєм яких є Сергій, його друзі та колеги.
"Campana". Що стоїть за цим словом? Як воно перекладається? І який стосунок має до літератури?
Відповіді на це - в рядках поеми Олега Осташека. Глибина філософських роздумів , поетична майстерність, вміння звернути увагу читача на нагальні проблеми сучасності не відстороненим поглядом, а безпосереднім відчуттям, що відчутно резонують з творчою душею - ось основні риси, властиві поезії Олега.
Поетичні сторінки "Дебюту" були такими ж різнобарвними, як розмаїта палітра осені.
Вже усталений дует "автор-перекладач" --Раїса Рязанова-Валентина Мацерук
ввели нас у світ оригінальної вишуканої лірики та досконалого перекладу. Ми відчули "Вкус вдохновения"/ "Смак натхнення", "Я август пью очень медленно"/ " Я серпень п'ю неквапливо". Згодом, кожна з поетес прочитали свої власні "Краплі літнього вина", "Пахне айстрами і жоржинами" - В.Мацерук , "Ах, эта дивная пора", "В мире осень... Во мне тоже осень" - Раїса Рязанова.
І в наступних творах теж звучали теми літа, з яким пов'язано так багато емоцій, подій, почуттів, і з яким ще так не хочеться прощатися.
" Минає літо", "Яблука стиглі" від Ольги Васкан вражали і новими жанрами , і мовою.
Звучала і життєствердна поезія Тетяни Боріної - "Сірокко", і цікаві дитячо-дорослі сюжети від Наталії Куконіної
"Зелений вірш", "Спить у ліжку Соня".
Цікаво було більше познайомитися і з творчістю нашої гості Валентини Человської, яка плідно співпрацювала з літературно-художнім альманахом "Вітражі" (м.Мельбурн), де публікувала оригінальні авторські поезії, прозу та переклади та багатьох інших друкованих виданнях. Цього разу авторка познайомила нас з віршем "Навпомацки йшла".
А ще суттєво підвищила градус позитиву і добірка опублікованих творів наших одноклубників у журналі "Німчич".
Неймовірне творче піднесення , наповненість враженнями, обмін позитивною енергетикою зігріватиме нас до наступної зустрічі.
Немає коментарів:
Дописати коментар